DANAS JE U ZADRU OTVORENA MEĐUNARODNA KONFERENCIJA „KAKAV ODGOJ ŽELIMO?"

Mladi su digitalno sve pismeniji, a raste broj nepismenih i neuroza među djecom - kako to?


Mladi su digitalno sve pismeniji, a raste broj nepismenih i neuroza među djecom - kako to?

Ravnateljica Katarina Tolja i pedagoginja Jagoda Đurović sudjeluju danas na Sveučilištu u Zadru svečano otvorenoj Međunarodno znanstveno-stručnoj konferenciji „Kakav odgoj želimo?", na kojoj će 200 sudionika iz brojnih zemalja izložiti preko 70 radova iz područja odgoja i obrazovanja. Organizatori su Odjel za pedagogiju i Centar „Stjepan Matičević" Sveučilišta u Zadru, u suorganizaciji sa Sveučilištem u Klaipedi (Litva), Katoličkim sveučilištem u Valenciji (Španjolska), Sveučilištem Frederick (Cipar), Sveučilištem primijenjenih znanosti u Tarnowu (Poljska), Agencijom za odgoj i obrazovanje i Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

Uzvanike je pozdravila rektorica Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Dijana Vican koja je tom prilikom otvorila brojne teme koje već duže vrijeme muče sve uključene u odgoj i obrazovanje. 

- Teško je izdvojiti važne i manje važne probleme. Važni su zdravlje, energija, sigurnost, STEM, a tema odgoja čini se običnom i svakodnevnom - dok se ne pojave problemi. Isti nas ciljevi udružuju, želimo ukazati na činjenicu da je najgluplji odgoj onaj koji se bavi posljedicama. Ukazujemo na potrebu stalnog promišljanja odgoja i obrazovanja, koji se tiču svakog čovjeka, nastavnika, roditelja, djeteta. Prirodni ciklus odrastanja prepun je izazova i okolnosti koje se mijenjaju i trebaju prilagodbu. U drugim djelatnostima dopušteno je biti umornim, jedino ovdje nije. Na naše mlade naraštaje trebamo uvijek gledati kratkovidnom i dalekovidnom dioptrijom, oni nas trebaju svaki dan i neprekidno, istaknula je rektorica Vican.

- Unatoč brojnim obrazovnim reformama istraživanja pokazuju da je u velikom rastu broj neuroza djece, da polovica svih mentalnih poremećaja nastaje kod 14-godišnjaka, a da nam maloljetnici nerijetko izlaze iz škola bez formalnog obrazovanja. Broj izostanaka u školama se mjeri u milijunima, digitalna pismenost raste, ali i broj nepismenih osoba, kao i broj učenika s posebnim potrebama. Prava djece su u disbalansu s brojem obveza, raste količina instrukcija i sve to govori da trebamo razmotriti je li važan samo STEM. Nije rješenje niti uvođenje novih predmeta - Uzbekistan je uveo brojne predmete s predivnim imenima pa nije nigdje došao. Mladi su spremni istraživati, pitanje je jesu li spremni i odrasli, poručila je rektorica Vican u predavanju „(Ne)ravnoteža društveno-kulturnih vrijednosti i odgoj i obrazovanje". Nakon predavanja slijedio je okrugli stol „Vladanje u školi - kojim odgojnim ciljevima težimo" .

Konferencija se nastavlja brojnim izlaganjima, radionicama i raspravama, a zatvaranje je predviđeno za subotu.

Ul. Frana Supila 3, 20000, Dubrovnik

+385 (20) 432 569

tajnistvo@gimnazija-dubrovnik.hr

Facebook

Instagram

Developed by KlikIT | Design by Božo Prlenda