GIMNAZIJA DUBROVNIK U ERASMUS + PROJEKTU

Pet nastavnika i ravnateljica sudjelovali u prvoj od dvije mobilnosti u sklopu K1 aktivnosti Erasmus + projekta Gimnazije Dubrovnik pod nazivom "Različiti smo, ali ipak jedaki"


Pet nastavnika i ravnateljica sudjelovali u prvoj od dvije mobilnosti u sklopu K1 aktivnosti Erasmus + projekta Gimnazije Dubrovnik pod nazivom

 

Erasmus+ tim  Gimnazije Dubrovnik  prošli je tjedan boravio na Malti u sklopu prve mobilnosti u Erasmus+ projektu "Različiti smo ali ipak jenaki" . Mobilnost se sastojala od tečaja engleskoga jezika i usavršavanju IKT vještina. Profesori Jasmin Deraković, Janja Leščan, Kiti Jurica Korda, Kate Hrdalo i Ana Pavličević pohađali su tečaj engleskog jezika Fluency & English Language Development, dok je ravnateljica Katarina Tolja usavršavala svoje kompetencije na CLIL – Content and language integrated learning tečaju. Tečajevi su se održavali od 7. do 11. listopada na institutu ETI (executive training institute) koji nudi različite programe za učenje i usavršavanje jezičnih, digitalnih i interkulturalnih vještina za učenike i profesore.

Pročitajte i u fotogaleriji pogledajte nešto više o svemu. 

  1. dan, 7. listopada 2019., 9.00 – 14.30

Okupljanje i prijava svih sudionika tečajeva na Malti. Prije odlaska na tečaj, institut šalje inicijalni test engleskoga jezika nakon kojeg se sudionici dijele u manje skupine do 10 polaznika i odlaze sa svojim trenerom u moderno opremljene učionice na upoznavanje. Profesori koji predaju na tečajevima izvorni su govornici engleskoga jezika, uglavnom iz Londona, a polaznici tečajeva dolaze iz različitih dijelova Europe: Finske, Slovačke, Poljske, Njemačke, Češke i Hrvatske. Sve zemlje imaju različite sustave obrazovanja, praćenja i vrednovanja učenika te su sudionici međusobno razmjenjivali svoja iskustva, stavove, prednosti i nedostatke svojih obrazovnih sustava. Budući da generacije odrastaju uz modernu tehnologiju, upoznati smo s korisnim internetski stranicama koje nude besplatne alate za zanimljivu, suvremenu i dinamičnu nastavu.

         2. dan, 8. listopada 2019., 9.00 – 14.30

Početak predavanja uz razvijanje govorničkih vještina, rad u manjim skupinama u kojima je naglasak na društvenoj komunikaciji. Svaki sudionik igra određenu ulogu, pazeći pritom na izgovor i gramatičku točnost. Predavači su za svaku aktivnost koja se provodila za vrijeme tečaja pripremili besplatne nastavne materijale. Polaznici CLIL tečaja na svojim su računalima izrađivali digitalne nastavne jedinice i upitnike. CLIL alati nastali su kao rezultat POOL projekta – EU Leonardo projekt. Svi alati koji su korišteni za vrijeme tečaja, besplatni su i mogu se koristiti u svim školama.

          3. dan, 9. listopada 2019., 9.00 – 12.20

Nijemci su pivopije, nose kožne hlače i brkove, Francuzi jedu baguette, piju vino i jedu sir, Španjolci nose sombrero i sviraju gitaru, Englezi piju čaj, a Hrvatice su najljepše žene – naravno, riječ je o stereotipima koje često imamo o drugima (stereotip o Hrvaticama je istinit). Razgovarajući o stereotipima, razvijali smo govorničke kompetencije i učvršćivali nova poznanstva s ostalim polaznicima na prvom dijelu predavanja. Drugi dio predavanja odnosio se na povijest Malte, tradicionalna jela, piće, razvoj jezika i kulturne znamenitosti. Malta je jedan od triju otoka koji su se smjestili na Mediteranu. Ostala dva su Gozo, na kojem je prema legendi živjela Kalipso, nimfa iz Homerove Odiseje, i Komino koji ima svega tri stanovnika. Glavni je grad Valletta, a službeni jezik engleski i malteški koji je nastao pod arapskim i talijanskim utjecajem. Tradicionalno jelo je zečetina, pastizzi – lisnato tijesto punjeno sirom, cannoli, medeni prsten i ostale delicije nastale pod utjecajem talijanske kuhinje. Nakon predavanja, posjetili smo prapovijesne megalitske hramove Ħaġar Qim što u prijevodu znači sveto kamenje i Mnajdra koji su na UNESCO-vu popisu svjetske kulturne baštine.

           4. dan, 10. listopada 2019., 9.00 – 14.30

Ravnateljica Katarina Tolja održala je u svojoj radnoj skupini predavanje o Ruđeru Boškovići i Nikoli Tesli koristeći CLIL alate. Predavači su svakoj radnoj skupini pokazali kako izrađivati križaljke, izlazne kartice, kvizove i ostale digitalne interaktivne alate pomoću kojih nastava postoje zanimljivija učenicima, ali i profesorima. Nakon predavanja, imali smo organizirani obilazak glavnog grada Vallete. Valleta ili kolokvijalno Il Belt što u prijevodu znači grad. Grad je poznat po svojim građevinama iz 16. stoljeća koje su izgrađene za vrijeme kada su otokom vladali ivanovci. Kamen temeljac grada Vallette postavio je francuski plemić, Veliki majstor Reda svetog Ivana, Jean Parisot de la Valette, 28. ožujka 1566. godine. Veliki majstor poznat je po uspješnoj obrani grada od Turaka Osmanlija i učvršćivanju pozicije malteških vitezova.

            5. dan, 11. listopada 2019.

Zadnji dan predavanja polaznici su ispunjavali upitnike koji su se odnosili na provedbu nastave, materijale koje su dobili od predavača, kvalitetu predavanja, smještaja i organizaciju cjelokupnog tečaja na Malti. Svaki je polaznik dobio certifikat o položenom tečaju i Europass, zapis o stečenim vještinama u bilo kojoj zemlji Europske unije. Nakon predavanja i oproštaja od predavača, posjetili smo Mdinu srednjovjekovni grad okružen zidinama, a nalazi se na brdu u središtu otoka. Mdinu obično zovu tihi grad. Ovaj stari utvrđeni grad graniči s mjestom Rabat, što na arapskom znači predgrađe. Kao polaznici tečaja, zaista smo usavršili svoje kompetencije, upoznali kolege iz ostalih zemalja, razmijenili iskustva i vratili se puni entuzijazma koji ćemo podijeliti s ostalim kolegama te se nadamo povećanju projektnog tima za buduće razmjene profesora, ali i učenika.

Janja Lešćan, koordinatorica projekta

18.10.2019. | 22:52 | objavio: tajništvo

MALTA 6.-12.10.2019.

Ul. Frana Supila 3, 20000, Dubrovnik

+385 (20) 432 569

gimnazija-dubrovnik@du.t-com.hr

Developed by KlikIT | Design by Božo Prlenda